| BTO Styleguide | Styleguide |
De BTO stijl bestaat uit een aantal (extra) basiselementen: kleuren, lettertypen, grafische elementen en fotografie. Dit zijn de ‘bouwstenen’ waarmee de visuele identiteit is opgebouwd. Juiste toepassing van deze bouwstenen garandeert een consistent en herkenbaar beeld over het geheel van visuele communicatie van BTO.
De basis van de BTO stijl is gelijk aan de KWR huisstijl. Het logo van KWR wordt gebruikt als afzender en de cascadevorm is ook aanwezig als grafisch element. BTO kent geen eigen logo. Het woord BTO wordt in een vaste schrijfwijze (kapitalen, groen) gekoppeld aan een titel-tekst (BTO verkent microplastics in de waterketen), een aanduiding van het middel (BTO News Online, BTO workshop) of een communicatieve uitspraak (Het distributienet van de toekomst is up-to-date, zegt BTO). Zo heeft het woord BTO altijd een toepassingscontext (en werkt het niet als een logo).
Bij BTO ligt de nadruk op het gebruik van een groene kleur en het gebruik van een extra grafisch element: het golfpatroon. Ook heeft BTO vier basisbeelden die aan een onderzoeksthema en een icoon worden gekoppeld. Deze basisbeelden kunnen vrij toegepast worden bij omslagen, hoofdstukopeners, rapporten, etc.